416
page-template-default,page,page-id-416,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,fs-menu-animation-line-through,popup-menu-text-from-top,,qode_menu_,qode-mobile-logo-set,wpb-js-composer js-comp-ver-6.6.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-7,elementor-page elementor-page-416

Bibliography

SELECTED BIBLIOGRAPHY

Accerboni, Mariana: “Edmonson tra Torbandena e Minimal”. II Piccolo, 24 Nov. 2006.

Achiaga, Paula: “ España como taller”. El Cultural, El Mundo, 22 de mayo de 2002.

Arksey, Neil: “The Figurative Exhibition”. Artline , nº 6, April 1983.

Ash, John: “Simon Edmondson at David Beitzel Gallery”. Art in America , November 1989.

Ash, John: “Simon Edmondson”, catalogue essay, Nicola Jacobs Gallery . April 1990.

Auer, James: The Milwaukee Journal , April 30, 1989.

Baker, Kenneth: “Simon Edmondson”. Art Forum , October 1984.

Baker, Kenneth: “ London Painters Unique Imprint”. San Francisco Chronicle , January 1988.

Barnatán, Marcos R.: “Parábolas Pictóricas”. Metrópoli, 27 de diciembre, 1996.

Barnatán, Marcos R: “La fascinación del Papel”. Metrópoli , 5 de julio, 1996.

Barnatán, Marcos R: “Agonía de la luz”, Metrópoli, 25 de julio, 2003

Barnatán, Marcos R: “Simon Edmonson: Revelación del instante”. Catalogue essay. Álvaro Alcázar, 2007

Beaumont, Mary Rose: “Simon Edmondson”. Arts Review, June 6, 1986.

Beaumont, Mary Rose: “Summer Exhibition”. Nicola Jacobs, Gallery Arts Review , August 12, 1983.

Bernárdez, Carlos L. “El Centelleo de la Ruina”, Faro da Cultura. Vigo. 29 del oct. 2007

Blakeston, Oswell: Arts Review , May 25, 1984.

Bufill, Juan: “Formas y manchas”, La Vanguardia, 5 de abril 2002.

Burns, Tom: “Simon Edmondson”. Modern Painters , vol.5 nº 2, summer 1992.

Burr, James: “The Figurative Exhibition”. Apollo , April 1983.

Calvo Serraller, Francisco: “Un marcado acento local e institucional”. El País , 8 de Febrero, 1996.

Calvo Serraller, Francisco: “Una fecunda dialéctica pictórica”. El País , 26 de Diciembre 1996.

Calvo Serraller, Francisco: “La caricia y el vuelo”, catalogue essay, Deutsche Bank, Obras escogidas 1987-98. Madrid, octubre 1998.

Calvo Serraller, Francisco: “ La larva y la seda”, catalogue essay, Galeria Metta, Julio 2003.

Calvo Serraller, Francisco: “La violencia del violeta”. El Pais, Babelia 12 May 2007.

Calvo Serraller, Francisco. “Centelleos y resonancias”, El Pais 2 del oct. 2010.

Calvo Serraller, Francisco. Extracts. Sprezzatura catalogue, Alvaro Alcazar, Madrid.

Castro, Eugenio: “Climatología del desastre”, ubicarte.com, julio 2003.

Cattin, Séverine: “Tragédie silencieuse”. L’Express, Neuchâtel 26 Sept. 2006.

Catlin, Séverine: “Sur les traces de Velázquez”. Accrochage, Switzerland, October 2016

Cervera, Isabel: “Simon Edmondson”. Arte y Parte , nº 14, abril/mayo, 1998.

Cohen, Carolyn: “The New British Painting”. Art and Design 40 under 40, The New Generation in Britain , Vol 5, n’s 3-4, 1989.

Collier, Caroline: “Simon Edmondson”. Nicola Jacobs Gallery”. Arts Review , July 2, 1982.

Cooke, Lynne: “British Art, The Literature Link”, catalogue essay, Asher Faure Gallery. Los Angeles , 1988.

Cork , Richard: “A Wager on Transcendence”. New Statesman , March 2, 1991.

Dávila, José Ramón: “Pinturas de Edmondson”. Guía del Ocio , 19 de Julio, 1993.

Dávila, José Ramón: “Simon Edmondson y el poder de la naturaleza”. El Punto de las Artes , 13 de Julio, 1993.

Debraine, Luc: ”L´espace de Velasquez ramene dans notre epoque”. www.artsy.net, October 2016.

Delgado, Belen: “Un espejo de la realidad”. Diario de Burgos, January 29, 2021.

Dorment, Richard: “New Views from the East End ”. Daily Telegraph , September 1988.

Dutt, Robin: “New Brood”. L.A.M ., June 3, 1986.

Dutt, Robin: “Simon Edmondson”. What’s On , July, London , 1992.

Dutt, Robin: The Independent , October 13, 1987.

Edmondson, Simon: “ Titian: the artist´s eye”, Modern Painters, Vol.3. 3. Autumn 1990.

Edmondson, Simon: “ Albert Pinkham Ryder”, Simon Edmondson with Bill Jensen, Modern Painters, Vol.4. 1. Spring 1991.

Edmondson, Simon: “ R.B.Kitaj”, Arte y Parte , No.14 abril-mayo, 1998.

Edmondson, Simon: catalogue essay, Galería Juan Manuel Lumbreras 1998, Bilbao.

Edmondson, Simon: catalogue essay, Galería Alejandro Sales 2004, Barcelona.

Edmondson, Simon: catalogue essay, Galerie Ditesheim, Sept. 2006.

Edmondson, Simon: “Selected texts”, Catalogue, Stadtgalerie, Klagenfurt, 2009.

Edmondson, Simon: HOSPITAL-PALACE. Un pintor responde a DIEGO VELÁZQUEZ. Alianza Editorial 2013. ISBN: 978-84-206-7630-2.

Edmondson, Simon: Hospital-Palace. La Revista April 2018.

Edmondson, Simon: Catalogue introduction, Sprezzatura. Alvaro Alcazar 2019.

Escardo, Carmen: Catalogue introduction, Sprezzatura. Alvaro Alcazar 2019.

Escardo, Carmen: EL AUTOR, Descobrir el Arte Año XXI n. 242 Abril 2019.

Fernández, Horacio: “ Una exposición de nuevas promesas”. Metropolitan , Julio 1992, Madrid.

Fernández-Cid, Miguel: “Simon Edmondson: El disfrute de la pintura”. ABC Cultural , 27 de Diciembre, 1996.

Fuller, Peter: “Titians colours in brave new visions”. The Sunday Telegraph , April 29, 1990.

G.P.: Juliet Art Magazine , October 1985.

Gamwell, Lynn; Hartmann, Ernest; Kuspit, Donald: “Dreams: 1900-2000, Twentieth Century Artistic and Psychological Perspectives”. State University of New York at Binghampton, different essays by the authors.

Gayford, Martin: “Is the painting of the future in the past?” Daily Telegraph , June 19, 1992.

García Rubi, Amalia: Simon Edmondson, “Violet Light”. El punto de las Artes, May 2007.

Gibbon Williams, Andrew: An American Passion , catalogue essay, Royal College of Art, London , 1995.

Gooding, Mel: “The Poetic Image”, catalogue essay, Nicola Jacobs Gallery . London , 1987.

Gómez, Pilar: “ El poeta, el pintor” catalogue essay, Galleria Torbandena, Trieste, 1999.

Graf, Sonia: “Simon Edmondson, Grandeur de la modernité picturale anglaise”. Magazine Beaux-arts, L’Express , Neuchâtel, 20 Noviembre 1997.

Hall, Charles: “Simon Edmondson”. Arts Review , vol. XLIV, August 1992.

Hennum, Gerd: Art Basel 1989. A-Magazine . Aftenposte, Oslo , nº 30. July 29, 1989.

Higgins, Judith: “A Very British View”. The Sunday Times , February 11, 1990.

Higgins, Judith: “Painted Dreams”. Artnews , February 1988.

Higgins, Judith: “Simon Edmondson Between two Worlds”. Artnews , March, 1987.

Hirtenfelder, Erwin: “Altmeister des zwielichts”, Kleiner Zeitung, Oct. 23 2009.

Hubbard, Sue: “Simon Edmondson”. Time Out , May 9, 1990.

Huici, Fernando: “La pasión según Edmondson”. El País , 31 de octubre 1998.

Huici, Fernando: “Paisaje a favor de la pintura”. El País , 12 de Julio, 1993.

Ivatts, Rebecca: “The search for truth in beauty”. El País, English edition, May 14, 2007

Januszczak, Waldemar: “The Figurative Exhibition”. The Guardian , April 1983.

Januszczak, Waldemar: The Guardian , May 23, 1984.

Januszczak, Waldemar: The Guardian , October 30, 1987.

Jiménez, Pablo: “El Paisaje Romántico de Simon Edmondson”. ABC Cultural , 16 de Julio, 1993.

Kemp, John: “Simon Edmondson”. Modern Painters , vol. 3, nº1, March 1990.

Kent, Sarah: “Artists for the 1990’s”. Time Out , July 1984.

Kitchen, Paddy: “Search for subject-matter”. Country Life , June 1992.

Lambirth, Andrew: The Royal Academy Magazine , nº 35, Summer, 1992.

Lambirth, Andrew. The Spectator. 29 Oct. 2011

Lambirth, Andrew. ‘Reflections on a world in the ruins of change’, Introductory essay in HOSPITAL-PALACE, Alianza Editorial, 2013

Lino, Irina: “Zwischen Grenzen der Wirklichkeit”, Kaernter kronenzeitung , Oct. 22 2009.

Lucie-Smith, Edward: “New British Painting”. Phaidon Press , Oxford , 1988.

Lucie-Smith, Edward: “Stateside Patrons of the Britpact”. Independent, April 8,1989.

Lucie-Smith, Edward: “The Self-Portrait- A Modern View”. Sarema Press, 1987.

Lynton, Norbert: Catalogue essay. Galería Jorge Mara, Madrid, noviembre, 1996.

Moorman, Margaret: “Transcendent”. Artnews, December 1988.

Mora, Miguel: “Edmondson: No hay arte sin intención”. El País, 26 de diciembre, 1996.

Muchnic, Suzanne: “British Art, The Literature Link”. Los Angeles Times , February 26, 1988.

Parreño, José María: “Extranjeros”, catalogue essay, ‘Idioma universal de la pintura`. Museo de arte contemporáneo Esteban Vicente. Mayo 2002.

Rosada, Alessandro: “Le Zattere di Géricault”. Catalogue essay, Galleria Torbandena, Dec. 2006.

Rose, Andrea: “British Figurative Painting- A Matter of Paint”, catalogue essay, Pamela Auchinloss Gallery. Santa Barbara, California.

Ruigómez, Adolfo: “El consuelo de la pintura¨, catalogue essay, Galerie Ditesheim, Neuchàtel, 2003.

Russell Taylor, John: “Bloodshot View of the World”. The Times , May 8, 1984.

Santamaria, Diego: “Denuncia Social, mas alla de arte propagandista”. El correo de Burgos, January 29, 2021.

Shepherd, Michael: “Artists for the 1990’s ”. Sunday Telegraph Magazine , July 1, 1984.

Shepherd, Michael: “Young Ideas”. Sunday Telegraph , July 2, 1982.

Solana, Guillermo: “Simon Edmondson”, El Cultural, El Mundo, 17 de julio, 2003

Sorel, Andrés: “Escritores contra la Guerra”, parcialmente ilustrado por Simon Edmondson, República de las letras, No.79, 2003.

Sorel, Andrés: “Odyssey and Revival”, catalogue essay, Galería Juan Manuel Lumbreras, 2003.

Sorel, Andrés: “María Zambrano”, ilustrado por obras de Simon Edmondson, República de las letras, No.s 84-85, 2004.

Sorel, Andrés: “Simon Edmondson”. Otras razones, La Razon, 3 de abril 2004.

Stein, Jerry: “Tracks to the Past Clear in British Show”. The Cincinnati Post , November 21, 1988.

Steiner, Berthram Karl: “Kastiliens Licht und Europas Tráditionen”, Kärntner Tageszeitung, Oct. 23 2009.

Treviño Garjardo, Pilar: “Obras de Simon Edmondson”. El Punto de las Artes , 30 de octubre 1998.

Urquijo, Javier: “Espíritus enjaulados”, El mundo, 30 de mayo 2001.

Vaizey, Marina: “Why our Artists Rule the Waves”. Sunday Times , June 3, 1986.

Viana, Raimundo: Catalogue essay. Galerie Ditesheim, Sept. 2006

Vozmediano, Elena: “Simon Edmondson”. Arte y Parte , nº 5, octubre/noviembre, 1996.

Waddell, Heather: New Art International . París . Summer, 1986.

Weiermair, Peter: “Schonheit und Wahrheit”, Catalogue essay, Stadtgalerie, Klagenfurt, 2009.

Wykes- Joyce, Max: “Galleries in London ”. Herald Tribune , March 15, 1981.

Anónimo: “Exposición de siete pintores jóvenes en Gamarra y Garrigues”. Diario 16 , 11 de Julio, Madrid, 1992.

Anónimo: “La huella viva de la originalidad espontánea”. Cinco Días , Madrid, 21 de Julio 1992.

Anónimo: “Obras recientes de Simon Edmondson”. Guadalimar , nº 135, año XXII.

Anónimo: “Simon Edmondson”, Un círculo de 9 obras, 1977-1992. El Punto de las Artes , Junio 2004.